nedelja, 14. december 2008

Postavimo končno Mošejo v Ljubljani

Naj takoj napišem, da sem ateist. Odobravam in sprejemam vse vere in vsa ljudstva tega sveta, vso raznolikost in drugačnost ljudi. Sprejel pa sem tudi, da že več let ne gledam TV-ja, a kljub temu še vedno sledim toku vesolja. In ker ne gledam televizije zgrešim marsikatero polemiko in vročo televizijsko debato. Jasno, tako sem tudi izpustil oddajo Trenja na POP TV, kjer je debata tekla o izgradnji ljubljanske Mošeje. Da je bilo vroče so mi povedali drugi, in, ker je bil cel cirkus sem si ogledal oddajo preko spleta tudi sam.

Grozno! Slovenci smo res slovenceljni. Tako grozno neodprti za druge, polni strahov in bojazni. Strokovnjaki tako in tako ugotavljajo, da je biti ksenofob značilno za majhne narode. Brez dlake na jeziku lahko zatrdim, da je očitno velika večina mojih sosedov ksenofobov!? Zato, ker je tako nečloveško pogledat čez plot, ker tridesetletni slovenski fantje še vedno živijo pri mamcah, ker smo tako radi v svojem domačem brlogu. Jasno, potem pa si kaj hitro ogrožen, ko se ti takole pač slučajno pred domačim pragom zgodi nekaj česar nisi navajen. Očitno je splošna težnja ne sprejemaj drugačne v svojo bližino?!

Mošeja v Ljubljani je vsaj zame sprejemljiva in nujna. Kot mulc sem imel v osnovni šoli sošolce iz vse bivše Juge. Pa valjda, Titovo Velenje je bilo multinacionalno mesto in radnička metropola. Imeli smo se lepo! Že pri desetih sem spoznal, da različnost med nami ne boli in osvobaja zavore. Kasneje sem spoznal, da je to nasploh dobra šola, ki te otrdi za lajf. Nato sem veliko potoval in videl precej sveta. Spoznal sem skoraj vsa svetovna verstva in precej različnih ljudi, navad in običajev. Danes spoštujem vse ljudi in vse vere.

Skratka, Islama se ne gre bati. Človeško je pač, da se Muslimanom v Sloveniji, da končno možnost, da skrajno neprimerno dvorano Tivoli in ostale home-made variante po Sloveniji zamenjajo za nov verski objekt. Takšnega z Minaretom in vso ostalo potrebno infrastrukturo za opravljanje molitve in druženja. Sem za Mošejo v Ljubljani, bodi tudi ti!

* Na fotografiji je Mošeja Hasana drugega v Casablanci. Velja za eno največjih mošej na svetu. Je edinstvea in odprta tudi za ogled nemuslimanom.

9 komentarjev:

Levazleve pravi ...

Podpiram, Matej! Ateistka, kot ti, popotnica, malo manj, brez strahov, povsem prepričana, da je na svetu, pa tudi v beli Ljubljani, dovolj prostora za ateiste, katolike, muslimane ... Ravno po paleti različnih kvalitet se urbani prostor razlikuje od lokalnih njiv.

Anonimni pravi ...

Brez dlake na jeziku lahko zatrdim, da je očitno velika večina mojih sosedov ksenofobov!? Zato, ker je tako nečloveško pogledat čez plot, ker tridesetletni slovenski fantje še vedno živijo pri mamcah

Danes spoštujem vse ljudi in vse vere

je demantiranje slučaj?

upam da bodo podobno misleči ostali v "urbanih" prostorih, kjer je možno uživati paleto različnih kvalitet

Anonimni pravi ...

A ti živiš v Ljubljani?

Matej Mejovsek / tnord pravi ...

Priznam, tudi meni je Hud tale stavek:

Ravno po paleti različnih kvalitet se urbani prostor razlikuje od lokalnih njiv.

Levazleve pravi ...

Če se vprašanje nanaša name - ne živim v Ljubljani. Prihajam pa tja, na tista mesta, kjer se dogaja urbano (Metelkova, Škuc, KUD...).

matjaž pravi ...

To ti je vrag! Saj tudi baročni turni v SLO niso od nekdaj - nekdo jih je pač nekoč na nek (ne)lep način vsilil domorodcem. Pa so lepi, nimam nič proti...
Življenje gre pač svojo pot. Meni bi trenutno bolj pasalo žebranje budističnih menihov kot Jarčevo momljanje.

Anonimni pravi ...

Prihajam pa tja, na tista mesta, kjer se dogaja urbano (Metelkova, Škuc, KUD...).

Ja, se strinjam, ruralcem / "lokalno njiivcem"je potrebno razložiti, kje se dogaja urbano.
Da bodo vedeli!

Anonimni pravi ...

heheh sem bil parkrat na metelkovi in najbrž je urbano (Levazleve pravi da se urbano dogaja) potem to
da en kozla, zraven en ščije, v kotu za grmovjem se dva dol dajeta, en sprašuje če se da dobit kakšno rizlo, en čaka da bo otepača ven dal da se bo lahk pošteno uscal, hkrati se sprdi in poudari da je cockta zakon in da je edino prav da ne prodajajo imperialistične cocaCole

Iz higienskih razlogov bo najbrž bolj pametno zahajat v / na prostore, kjer se urbano ne dogaja

Levazleve pravi ...

.. sem bil parkrat na metelkovi in najbrž je urbano (Levazleve pravi da se urbano dogaja) potem to
da en kozla, zraven en ščije ...

Ja, itak! Na Metelkovi pa so doma tudi
Delavsko-punkerska univerza, Galerija Alkatraz, Galerija Mizzart, Klub Gromka, Klub Monokel, Klub Tiffany, Jalla Jalla, Menza pri koritu, Škratova čitalnica, Urbani likovni projekti, SCCA (Sorošev kulturni center s knjižnico)in še kaj sem morda spustila.
Kot sem že prej napisala, urbano je paleta različnih kvalitet. Izbira pa stvar osebnih interesov.